Powtórzenie z epoki romantyzmu w rękach uczniów


Kolejny raz mogłam się przekonać, że oddanie uczniom lekcji we władanie przynosi wspaniałe efekty. Zaproponowałam swoim gimnazjalistom z klasy drugiej, aby wybrali formę powtórzenia z epoki romantyzmu. Podzieliłam klasę na dwuosobowe grupy i ruszyli do dzieła. Z wielką radością patrzyłam, jak dyskutują między sobą, jak przygotować się do powtórzenia. Dwie grupy połączyły siły, gdyż postanowili opracować stacje wiedzy, które przygotują w pobliskim parku zdrowia. Inna grupa przygotowała pudełko wiedzy, kolejna - koło fortuny, inna - grę siedem sekund, jeszcze inna domino, dwie dziewczyny opracowały na kahoocie quiz a ostatnia grupa -grę planszową. Jak widać, ile głów, tyle pomysłów. Opracowywali pytania, szukali informacji i współpracując świetnie się bawili.









Powstały wspaniałe dzieła:








Zaprezentowali swoje sposoby na powtórzenie przed innymi. Wspólnie wybrali grę - stacje w terenie i kolejnego dnia udaliśmy się na dwóch lekcjach do parku, aby uczniowie mogli  sprawdzić swoją wiedzę z epoki. Podzielili się samodzielnie na zespoły i przystąpili do dzieła. Rozwiązywali krzyżówki i rebusy,  odpowiadali na pytania, słuchali fragmentów muzyki i odgadywali ich twórców.
Nie spodziewałam się aż takiego zaangażowania. Z nieukrywaną satysfakcją obserwowałam ich zmagania. Kto był wygrany? Wszyscy, bo świetnie się bawili i utrwalali wiedzę. Czy padły pytania o oceny - żadne! Nie robili tego dla ocen, a dla czerpania radości z dobrze wykonanego zadania. Osiągnęłam swój cel!













Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przecinek ma znaczenie!!

Tworzenie cv - biografia Jana Kochanowskiego

"Sposób na Alcybiadesa" na wieszaku