"Dziady" Adama Mickiewicza w programie telewizyjnym - "Reporterskim okiem"

"Dziady" cz.II Adam Mickiewicza są bardzo trudną lekturą nie tylko ze względu na podejmowaną tematykę, ale także język. Znalazłam jednak sposób, by zainteresować swoich uczniów dramatem romantycznym i zaangażować ich do wnikliwej analizy dzieła.




Na początek odczytałam na lekcji całość tego wyjątkowego dzieła, podpierając się zdjęciami, które oddawały nastrój słuchanego tekstu. Oto niektóre  nich:







Mam zasadę, że  utwory zawsze czytam sama albo podpieram się aktorskim wykonaniem. Pierwszy kontakt z dziełem jest niezwykle ważny i jego odczytanie musi być odpowiednio zinterpretowane, aby łatwiej było uczniom dotrzeć do istoty przekazu.
Atmosferę dopełniały zapalone świece, oczywiście przy zasłoniętych roletami oknach. Kolejny etap to praca w grupach nad przygotowaniem telewizyjnego reportażu. Podzieliłam klasę na 9 - osobowe zespoły i ruszyli do pracy. I to z jakich zaangażowaniem i radością:)





Na początek musieli podzielić się rolami, napisać scenariusz. Ostatni etap to nagrywanie programu.


 Zależało mi, aby w reportażu mocno wybrzmiały prawdy moralne zawarte w dziele Mickiewicza. Czy osiągnęłam  cel? Zachęcam do oglądania.






Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przecinek ma znaczenie!!

Tworzenie cv - biografia Jana Kochanowskiego

"Sposób na Alcybiadesa" na wieszaku