"Imperium" Ryszarda Kapuścińskiego i lego education

Czy na lekcji języka polskiego można wykorzystać klocki lego? 
Czy gimnazjaliści mogą przyjąć z entuzjazmem pracę z  ukochanymi w dzieciństwie klockami lego i czy jest możliwe połączenie zabawki z dzieciństwa
z poważną, podejmującą tematykę m.in. ludobójstwa, 
łagrów, komunizmu, lekturą? 





Otóż na wszystkie pytanie odpowiadam - tak, tak, tak. Oczywiście do poprowadzenia lekcji: Związek Radziecki jako państwo totalitarne na podstawie "Imperium" R. Kapuścińskiego wykorzystałam specjalne zestawy (niedostępne w zwykłych sklepach zabawkowych) - lego education  do kształcenia kompetencji językowych. Jest to zestaw bardzo bogato wyposażony w postacie i  dodatki, m.in drzewa. krzewy, łańcuchy, nakrycia głowy, pistolety, miecze, kilofy, łuki. Podzieliłam klasę na cztery grupy (tyle zestawów posiadam) i zleciłam im  zwizualizowanie za pomocą klocków sytuacji społeczno - politycznej w ZSRR opisanej w reportażu Kapuścińskiego.
Osiągnęłam maximum zaangażowania - oczy uczniów błyszczały z emocji, uśmiech i skupienie nie schodziło z twarzy przez 90 minut. Podsumowaniem lekcji były prezentacje wykonanych prac. Poszczególni uczniowie musieli opowiedzieć, co przedstawia ich wizualizacja, co ich w lekturze zadziwiło, co szczególnie utkwiło w pamięci, jakie emocje wzbudzały poszczególne fragmenty pióra mistrza reportażu. Myślę, że tę lekcję będą jeszcze długo wspominać.😀😀😀
 







Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przecinek ma znaczenie!!

Tworzenie cv - biografia Jana Kochanowskiego

"Sposób na Alcybiadesa" na wieszaku