Romantyzm w ryśleniu!

Odkąd miałam wyjątkową przyjemność uczestniczyć trzy lata temu na konferencji OSKKO w wykładzie, a później warsztacie Klaudii Tolman  (polecam jej stronę https://www.klaudiatolman.pl/ wszystkim nauczycielom - nie tylko polonistom)  na temat rysowania myśli, zakochałam się w tej metodzie i często ją wykorzystuję na lekcjach.




Pani Klaudia przekonywała, że zapamiętujemy od 60 % - 90% treści, jeśli rysujemy notatki, a nie tylko piszemy. Sprawdziłam ten fakt zaraz po spotkaniu z Ryślicielką ( tak się przedstawia wszystkim pani Klaudia) podczas następnego wykładu - profesora Jacka Pyżalskiego. Wykład profesora dotyczył bullyingu w szkole. Rozpoczęłam przedstawienie usłyszanych treści od narysowania wykładowcy - najlepiej wyszedł mi jego krawat, ale nie przejęłam się tym specjalnie, bo do myślenia wizualnego nie trzeba mieć wybitnych talentów plastycznych. 😅 Ku mojemu zaskoczeniu wszystkie informacje usłyszane na wykładzie powtórzyłam w całości mojej radzie pedagogicznej, nie zaglądając do moich notatek (a raczej rysunków). Tak - ryślenie jest genialną metodą, bo pobudza kreatywność, skupia uwagę, bardziej angażuje w proces przetwarzania informacji, wzbudza emocje (a to lubi nasz mózg )😍😍Wykorzystywałam ryślenie podczas wielu lekcji, ale zrobiłam zdjęcia z ostatniej, która dotyczyła romantyzmu. Moi uczniowie lubią wykonywać rysowaną mapę myśli i choć to dłużej trwa, to niewątpliwie warto!!!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przecinek ma znaczenie!!

Tworzenie cv - biografia Jana Kochanowskiego

"Sposób na Alcybiadesa" na wieszaku