"Buszujący w zbożu" i 6 myślących kapeluszy
Tym razem prezentuję lekcję podpatrzoną u mojej koleżanki - bardzo twórczej polonistki i wicedyrektora szkoły - Małgorzaty Róg. Lekcja w klasie III gimnazjum
Jak zachęcić uczniów do twórczego myślenia? Jak doskonalić umiejętność dyskutowania? Jak poprawić współpracę w grupie? Najlepsza z metod - 6 myślących kapeluszy.
Na jedną z lekcji przy omawianiu powieści J. Salingera "Buszujący w zbożu" przyniosłam kapelusze. Zapisałam na tablicy temat: Jaki był Holden? Następnie rozdałam kapelusze. "Niebiescy" kierowali dyskusją. "Biali" ustalali fakty. "Czerwoni"skupili się na wyrażeniu zrozumienia i empatii dla głównego bohatera, "Żółci" wskazywali same pozytywne cechy bohatera, "Czarni" zwrócili uwagę na słabe strony Holdena, "Zieloni" ukazywali oryginalność siedemnastolatka. Będą pamiętać. Na pewno.
Komentarze
Prześlij komentarz