"Buszujący w zbożu" i 6 myślących kapeluszy

 




Tym razem prezentuję lekcję podpatrzoną u mojej koleżanki - bardzo twórczej polonistki i wicedyrektora szkoły - Małgorzaty Róg.  Lekcja w klasie III gimnazjum










Jak zachęcić uczniów do twórczego myślenia? Jak doskonalić umiejętność dyskutowania? Jak poprawić współpracę w grupie? Najlepsza z metod - 6 myślących kapeluszy.
 Na jedną z lekcji przy omawianiu powieści J. Salingera "Buszujący w zbożu" przyniosłam kapelusze. Zapisałam na tablicy temat: Jaki był Holden? Następnie rozdałam kapelusze.  "Niebiescy" kierowali dyskusją. "Biali" ustalali fakty. "Czerwoni"skupili się na wyrażeniu zrozumienia i empatii dla głównego bohatera, "Żółci" wskazywali same pozytywne cechy bohatera, "Czarni" zwrócili uwagę na słabe strony Holdena, "Zieloni" ukazywali oryginalność siedemnastolatka. Będą pamiętać.  Na pewno.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przecinek ma znaczenie!!

Tworzenie cv - biografia Jana Kochanowskiego

"Sposób na Alcybiadesa" na wieszaku